22 April, 2013

TTC @ Try To Conceive

Salam..
Aktiviti terbaru saya sekarang ni baca blog orang..singgah blog orang tanpa meninggalkan kesan..Actually walaupon saya x meninggalkan jejak dekat blog orang tu, tapi saya selalu follow blog diorang, untuk setakat ni blog yang saya suka xla banyak pon just dua-tiga orang jerk...ada yang saya kenal and ada yang xkenal pon..
So, baru-baru ni saya ada singgah satu blog ni, blog ni cerita pasal TTC..memang kena sangat dengan diri ini...

Mula-mula xtau pon apa tu TTC sampai search dekat google and then baru tau maksud nyer tu...

Bila baca kisah diorang saya rasa saya x keseorangan dalam hal ni..ramai lagi yang mengalami nasib yang sama..Baca kisah diorang buat saya lagi bersyukur..Penah satu tahap dimana saya rasa sangat2 stress bila dapat tau kawan-kawan yang kahwin lagi lewat dari saya dah ada anak, and lagi stress bila adik-beradik yang rapat dari kita akan tambah anak lagi dan penah jugak sampai satu tahap dimana saya mendoakan yang xbaik-baik untuk kandungan mereka..terasa syaitan dah berjaya buat saya menjadi orang yang paling teruk..

Baru-baru ni officemate yang baru kahwin 8 bulan dah disahkan pregnant..memang seronok bagi pihak dia, tapi dalam hati ni hanya tuhan saja yang tahu betapa sedih nya saya coz bukan saya yang terima berita baik tu..sambil cakap dalam hati nanti turn aku pulak akan sampai, mungkin sekarang ni bukan rezeki kami lagi..

X tahu la sampai bila ayat penyedap hati tu boleh menyedapkan hati ni..Tapi bila dah baca kisah diorang saya rasa bertambah semangat nak berusaha lagi walau dengan apa cara sekalipun tapi biarla dengan cara yang kami mampu..

p/s: sekarang ni dh rasa mcm cik 'p' nak datang..bulan lepas seminggu lewat, bulan ni rasa macam terawal la pulak..xkan kesan Jus perawan tu kot???huhu

2 comments:

  1. salam perkenalan... sy baru berjinak2 dgn blog sejak tergolong dlm TTC ni... boleh jenguk2 blog sy jgk jomjadimama.blogspot.com. br je blaja buat blog..sgt buta it..hehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam perkenalan jgk..sy pon baru jer jinak2 dlm blog ni..xsangka da org baca..hihi..

      Delete